Thursday 3 January 2013

Sekadar Menulis...

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.....


   Lepas tahun baru aku diberi rehat selama 3 hari untuk memikirkan masa depan. Apa ye agaknya perancangan aku? Bilalah agaknya aku memperolehi kerja yang tetap. Sekadar kontrak je aku nie. Susah sungguh untuk mencari kerja zaman sekarang ni. Belajar tinggi-tinggi pun tak ada gunanya. Persaingan terlalu tinggi.


   Aku berharap sangat dapat kerja dengan sektor kerajaan. Tapi rezeki itu hanya Allah je tahu dimana dan bila waktu sampainya kepada aku. Mungkin suatu hari nanti Insya Allah.. Walaupun aku kerja hanya sebagai kontrak je tapi aku bersyukur sebab ramai lagi orang diluar sana yang tidak mempunyai pekerjaan seperti aku.



   Nampak gambar diatas nie? Kerja aku lebih kurang macam nie la. Sebab aku kerja sebagai juruteknik komputer. Kerjanya agaklah mudah bagi yang mahir menggunakan komputer tapi macam aku ni tak ada basic apa2 pun pasal komputer. Setelah aku masuk kerja disini banyak yang aku pelajari tentang komputer. Sebenarnya cukup mudah untuk memahami komputer nie.


   Aku mulanya memang tak reti langsung pasal komputer, sampaikan format komputer pun aku hantar kedai. Dahlah kena bayar RM 50 - RM70 je itupun untuk format sahaja. Sebebnarnya format komputerlah yang paling senang sekali. Sekarang semuanya aku buat sendiri. Alhamdulillah sebab aku mempunyai ilmu ini. Terima kasih kepada Juruteknik tempat aku bekerja yang telah banyak membantu aku dan mengajar aku.


  


   Jadi kepada korang semua. kalau korang nak Format komputer. Belajarlah melalui internet. Rugilah kalau korang hantar kekedai untuk format komputer. Korang tak perlu takut untuk mencuba sendiri. Yakin pada diri korang. Mesti korang boleh buat. Malaysia Boleh!! tak akan korang tak boleh? boleh tak? Good Luck untuk yg ingin mencuba format komputer.


** Belajarlah untuk mencari ilmu yang baru dan berusahalah untuk mendapatkan ilmu itu. Sesungguhnya ilmu tidak datang kepada kamu tetapi kamu yang datang kepada ilmu itu.

No comments:

Post a Comment