Friday 21 December 2012

Terguris Hati Ini.....

Assalamualaikum...


   Hati terluka siapa yang tahu, Allah saja yang tahu... 20120212 tarikh yang membuat hati aku tergulis yang teramat sangat.. Benda yang kita sayang tp telah di rosakkan oleh orang lain.


   Kecewa rasanya hari ini. Tiada selera makan, malas melakukan aktiviti harian.. Aku jaga dan belai dengan kasih sayang tapi telah rosak dilakukan oleh orang lain. Hancur hatiku..Serius aku memang sakit hati. Baru aku tahu macam mana perasaan orang lain bila benda yang disayang dirosakkan oleh orang lain.


    Mungkin segalannya ada hikmah disebalik semuanya ini. Semalam aku dapat khabar yang tidak mengembirakan dari rakan sekerja ku. Bila waktu lunch aku naik ke tingkat 4. Kawan aku menyapa aku dengan penuh kemaafan. Aku terkejut waktu itu.. Aku dapat agakkan bahawa benda yang aku bagi pinjam kan kepada mereka mengalami kerosakkan. Pada mulanya aku sangkakan mereka bergurau sahaja denganku. Sebab kawan-kawan aku suke menggenakan aku.


   Tapi bila dari nada dia bercakap memang serius lalu aku mengambil keputusan untuk turun ke tingkat bawah iaitu LG. Aku tengok dengan hati yang luluh.. Adoii hikmah apa yang nak Kau berikan ya Allah..
Disebabkan aku ni releks n cool je orangnya. aku terima dengan seadanya. Insya Allah mesti ada hikmah disebaliknya.


   Aku pun bercakap kepada kawanku. " benda da jadi nak buat macam mana? Aku nak marah pun tak ada gunanya." Tu la satu - satu perkara yang aku sebutkan kepada dia. Aku tau dia berasa bersalah dengan kejadian itu.. Dia pun ada menggatakan yang dia dan rakan-rakan lain aku menanggung kerugian itu. Aku terasa bersalah juga kepada mereka.. Tapi nak buat macam manakan, aku sendiri tak cukup duit.


   Memang mood aku semalam memang tak baik. Nasib baiklah kawan aku tenangkan aku. tak apalah benda da jadi aku pun malas la nak ambil kira sangat. Tapi bila tengok je benda ini hati aku terasa terguris je.
sedih rasanya..Esok mungkin aku gie ketuk balik benda yang ad kemek itu. Aduhai keretaku.. Kesiannya engkau..











   # Pengajaran yang dapat disini jagalah harta orang lain dengan baik bila seseorang itu memberi pinjam barang dengan korang dengan cara yang baik.

1 comment: